• چهارشنبه،28 شهریور 1397
  • ورود
 
       
      • بخشهای خبری
      •  
        منبع خبر :
        تعداد بازدید: 89
        کد: 153685
        تاریخ انتشار:
        ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
        معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد:

        هنوز مسکن به ارزش واقعی خود نرسیده است

        نسبت تقاضا برای ساخت و ساز در مشهد در بیشترین سطح نسبت به مجموعه شهرهای دیگر کشور قرار دارد
        معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد: هنوز مسکن به ارزش واقعی خود نرسیده است

        معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: در طی 10 سال اخیر بویژه از سال 91 تاکنون مسکن رشد قابل توجهی نداشته و افزایش قیمت 2 ماه اخیر ما را به ارزش واقعی در حوزه مسکن نرسانده است.
        به گزارش روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، «شهریار آل شیخ» در دومین نشست از سلسله نشست های اقتصادی شهر و شهرداری که با موضوع «ساخت وساز در مشهد؛ رونق یا رکود» در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شده بود، اظهار کرد: شهر مشهد نسبت به شاخص های مربوط به اقلیم و زیست پذیری هنوز رشد قیمت متوازنی ندارد؛ تا قبل از سال 91، مجموعه ای از تقاضای غیرموثر در حوزه صنعت ساختمان وجود داشت که بیشتر جنبه سرمایه گذاری داشت اما در بازه چندسال اخیر تقاضاها موثرتر شده و به تقاضای مصرف کننده و ساخت و ساز خرد تغییر پیدا کرده است.
        آل شیخ افزایش تقاضای موثر و رشد معقول قیمت را از نشانه های خروج از رکود برشمرد و گفت: در نگاه کلان، نسبت تقاضا برای ساخت و ساز در مشهد در بیشترین سطح نسبت به مجموعه شهرهای دیگر کشور قرار دارد و این امر بدلیل گپ طولانی است که در سه چهار سال اخیر داشتیم. به گفته وی، در حال حاضر به سمت رونق در حرکت هستیم هرچند تجربه نشان داده که نوسانات ارزی کاهش پروانه را در پی خواهد داشت اما با توجه به تغییر الگوهایی که در مشهد اتفاق افتاده است، به نظر می رسد زمینه رشد وجود دارد.
        معاون توسعه و برنامه ریزی شهرداری مشهد با بیان اینکه در بحث رونق و رکود ساخت و ساز عوامل مختلفی موثر است و با یک مدل و الگو نمی توان به این صنعت نگاه کرد، یادآور شد: گرایش مشخصی در مشهد به چندمحوری شدن در حوزه شهرداری بوجود آمده است به این معنا که بافت تجاری در مرکز و بافت مسکونی در غرب افزایش پیدا کرده است.
        وی افزود: الگوی ساخت و ساز در شهر تغییر پیدا کرده است. تکرار برخی از الگوهای تجاری در مشهد به نفع ما نیست. در بحث تجاری الگوی ساخت و ساز با محور فروش مشکل پیدا کرده و تجاری با محور لیزینگ و اجاره دهی مفهوم پیدا کرده است. همچنین بصورت خاص در مشهد، واحدهای مسکونی ها با محور بهره برداری شکل گرفته است.
        آل شیخ خاطرنشان کرد: خیلی مهم است که سرمایه گذاران حوزه ساختمان با دید باز به این موضوع نگاه کنند و متأثر از فضای روانی نباشند. نگاه آنها نباید به قیمت های بنگاه ها باشد بلکه این نکته را در نظر بگیرند که چه عاملی بر تغییر قیمت اثرگذار بوده است.
        وی همچنین درباره نمایشگاه ساختمان نیز اظهار کرد: نمایشگاه ها متأثر از فضای تحریم ها اولین نقطه ای هستند که آسیب می بینند. نمایشگاه ساختمان همواره نمایشگاه پرقدرتی بوده است اما به نظر من، نمایشگاه خوب نمایشگاهی است که شرکت های خارجی در آن شرکت داشته باشند تا بتوانیم بهترین خرید را انجام دهیم چون موضوع نمایشگاه ها ارائه نوآوری هاست انتظار داریم که بهترین ها و بیشترین قدرت در تکنولوژی را ببینیم.
        آل شیخ با اشاره به نگاه حمایتی شهرداری از نمایشگاه ها بیان کرد: شهرداری با هدف توسعه کسب و کار از نمایشگاه حمایت می کند و رویکرد آن درآمدزایی نیست؛ زیرا انجام هر فعالیتی جز برگزاری نمایشگاه در این مکان برای شهرداری سودده تر است.

         

        تعداد بازدید: 89
        ارزیابی
        ارزیابی این مورد:
        0 1
        آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر