• چهارشنبه،23 آبان 1397
  • ورود
 
       
      • بخشهای خبری
      •  
        منبع خبر :
        تعداد بازدید: 34
        کد: 161550
        تاریخ انتشار:
        ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
        مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

        حوزه گردشگری اولویت سرمایه گذاری در خراسان رضوی است

        شهر مشهد سالانه میزبان بالغ بر 31 میلیون گردشگر خارجی و داخلی است که بیش از 3 میلیون از این تعداد را زائران خارجی تشکیل می دهند/ وجود بالغ بر 74 هزار میلیارد مانده منابع بانکی در بانک های استان نشان از این است که ما منابع مالی بالایی در بانک ها داریم که یکی از بهترین زمینه های سرمایه گذاری حوزه شهر سازی است.
        مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:  حوزه گردشگری اولویت سرمایه گذاری در خراسان رضوی است

         به گزارش روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد،علی رسولیان در حاشیه نمایشگاه بین المللی کیش اینوکس 2018 عنوان کرد: شهرداری مشهد یکی از مهمترین واحدهای سرمایه گذاری در استان خراسان رضوی است که به دلیل ظرفیت های بالا بسیاری از سرمایه گذاران تمایل دارند در بخش های مختلف این شهر سرمایه گذاری کنند.
        وی با اشاره به وجود فرصت های سرمایه گذاری در خارج از فضای مرکزی شهر مشهد تاکید کرد: علاوه بر سرمایه گذاران داخلی، از کشورهای همسایه در سرزمین های پیرامونی جمهوری اسلامی نیز علاقمندان بسیاری برای سرمایه گذاری در این منطقه اظهار تمایل کرده اند. شهر مقدس مشهد به واسطه وجود مرقد امام رضا(ع) و هم به لحاظ فرهنگی و هم به دلیل وجود ظرفیت های ویژه سرمایه گذاران فراوانی را به سوی خود جذب می کند و شهرداری نیز با حضور در نمایشگاه های مختلف می تواند زمینه های جذب سرمایه گذاران را فراهم کند.
        رسولیان با تاکید بر اینکه استان خراسان رضوی دارای منابع مالی بالایی است، افزود: وجود بالغ بر 74 هزار میلیارد مانده منابع بانکی در بانک های استان نشان از این است که ما منابع مالی بالایی در بانک ها داریم که یکی از بهترین زمینه های سرمایه گذاری حوزه شهر سازی است. حوزه گردشگری نخستین اولویت سرمایه گذاری در مشهد و استان خراسان رضوی است، پروژه های سرمایه گذاری در استان احصاء شده و با مشارکت شهرداری به عنوان یک شریک مطمئن آماده واگذاری است.
        وی در ادامه افزود: تمام تلاش مسئولان براین است که با جذب سرمایه گذار در بخش های گردشگری و توسعه زیرساخت ها ماندگاری زائران و گردشگران را افزایش دهند تا به این وسیله شاهد رونق چشمگیری در اقتصاد این منطقه باشیم. ظرفیت های سرمایه گذاری در این استان منحصر به شهر مقدس مشهد نیست. اگر چه بالاترین ظرفیت و اولویت های سرمایه گذاری در مشهد تعریف شده است اما خراسان علاوه میزبانی بر مرقد امام رضا(ع) یک مسیر ترانزیت به کشورهای آسیای میانه و کریدور شمال –جنوب و شرق به غرف است که یک ظرفیت مهم برای همسایگانی به شمار می رود که مصرف کننده هستند و نیاز به خدمات و کالای این استان دارند.
        مدیرکل امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: اگر ما شبکه های تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب داشته باشیم و در تبلیغات و بازاریابی موثر عمل کنیم می توانیم فرصت های خوبی برای صادرات داشته باشیم با توجه به اینکه در برخی محصولات کشاورزی دارای رتبه های اول تا سوم هستیم و در عرضه محصولات دامی مانند گوشت گوشند همچنین تخم مرغ و مرغ از جایگاه مناسبی برخورداریم. در حوزه فولاد کار را شروع کرده ایم اما هنوز جا برای سرمایه گذاری در زیر بخش های فولاد وجود دارد و سرمایه گذاران خوبی هم متقاضی آن هستند.
        وی در خصوص گزینه های موجود در سرمایه گذاری مشهد بیان کرد: در چند سال گذشته حدود 20 هزار میلیارد در حوزه فولاد سرمایه گذاری کرده ایم اما اینک سرمایه گذاری های مناسبی باید انجام شود تا این زنجیره کامل شده و اتفاقات خوبی در این حوزه صورت بپذیرد. سوغات زائر از دیگر مواردی است که می توان بر روی آن سرمایه گذاری کرد،زائران علاقمند هستند تا سوغاتی هایی همراه خود ببرند که معرف منطقه باشد. هر ساله نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان سوغات توسط زائران خریداری می شود که با توجه به تمایل زائران می توان در این زمینه زنجیره ای از طراحی، تولید، بازاریابی و جذب سرمایه به راه انداخت.
        رسولیان به بحث تولید و صادرات زعفران پرداخت ،نیز افزود: بخش بزرگی از زعفران دنیا در خطه خراسان به خصوص خراسان رضوی تولید می شود و در این بخش تجار و شرکت های خوبی در حال خدمات رسانی حتی به صورت زنجیره ای و تحویل در محل هستند. وجود نوسانات ارز که بازار زعفران را تحت تاثیر قرار داده است در بخش های تجاری این ماده ارزشمند غذایی معضلاتی را ایجاد کرده است.
        مدیرکل امور اقتصادی خراسان رضوی با تاکید بیان اینکه با تغییردر روش های تولید و به روز سازی استانداردهای تولید زعفران می توان برند سازی کرد، گفت: یکی از مهمترین مشکلات این است که در کشورهای دیگر این زعفران با نام و نشان هایی غیر از ایرانی به فروش می رسد که برای جلوگیری از این اتفاق باید با حمایت دولت تجاری سازی این کالا به نام ایران صورت گیرد تا در جهان با نام ایران شناخته شود. ورود برخی افراد غیرمتخصص در تجارت را از دیگر معضلات این بخش است ، کسانی که توانمندی لازم را ندارند و همچنین ورود افراد غیر متخصص در حوزه تجارت در این بخش شفافیت و فعالیت های سالم و حرفه ای در این حوزه را زیر سوال می برد که این مشکل نیز با تشکیل شورای ملی زعفران و وجود اتحادیه صادرکنندگان امیدواریم مرتفع شود. صادرات زعفران با حضور بخش خصوصی توانمند و حمایت های دولت می تواند ارزش افزوده ویژه و مزیت رقابتی بالایی برای ما ایجاد کند.

         

         

         

        تعداد بازدید: 34
        ارزیابی
        ارزیابی این مورد:
        0 0
        آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر