• بخشهای خبری
      •  
        منبع خبر :
        تعداد بازدید: 34
        کد: 116474
        تاریخ انتشار:
        ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
        عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد:

        سرمایه گذاری در حوزه زائر باید تقویت شود

        حضور سالانه نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی یک فرصت اقتصادی برای اشتغال در مشهد محسوب می شود و وظیفه مدیران شهری است که از این فرصت بیشترین و بهترین استفاده را ببرند
        سرمایه گذاری در حوزه زائر باید تقویت شود

         عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اقتصاد زیارت اشتغال زاست و شهری همانند مشهد با این حجم مسافر نباید مشکل اشتغال و اقتصاد داشته باشد.

        غلامحسین صاحبی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: حضور سالانه نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی یک فرصت اقتصادی برای اشتغال در مشهد محسوب می شود و وظیفه مدیران شهری است که از این فرصت بیشترین و بهترین استفاده را ببرند.

        وی بابیان اینکه مسئله مهم در این شهر ماندگاری زائر است ادامه داد: حضور حتی یک روز بیشتر زائر در شهر یک فرصت اقتصادی برای شهر ایجاد می کند که البته این سرمایه باید به کل شهر تزریق شود نه اینکه برای عده ای محدود را منفعت ایجاد کند.

        صاحبی در خصوص نقش شهرهای همجوار در اقتصاد شهر مشهد افزود: مدیران و مسئولین شهری باید به این موضوع توجه داشته باشند که با ایجاد ظرفیت های جدید در شهرهای همجوار می توان در نقش ماندگاری زائر تأثیر گذاشت.

        وی با تاکید بر لزوم توجه مدیران استان در جهت تشخیص امور عمرانی، رفاهی و فرهنگی زائر افزود: این عوامل باعث جذب گردشگر و حضور بیشتر زائر می شود.

        عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه مشهد نباید با مشکلی همچون بیکاری و اشتغال مواجه باشد خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های مشهد درحوزه اقتصاد زائر، نباید کمبودی را درحوزه اشتغال و اقتصاد در شهر احساس کنیم.

        * در سرمایه گذاری در حوزه زائر غفلت شده است

        صاحبی اضافه کرد: مشهد شهری است که قابلیت سرمایه گذاری در حوزه زیارت و در حجم وسیع را دارد که تاکنون به این ظرفیت به صورت جدی توجه نشده است.

        وی عنوان کرد: یک بعد بسیار مهم در شهر مشهد مسئله سوغات زائر است که تا کنون به این ظرفیت توجه جدی نشده، به طور نمونه ما در شهرهایی همانند اصفهان؛ گز و در قم؛ سوهان را به عنوان یک کالای اساسی میشناسیم، اما متاسفانه در مشهد اجناس چینی بر سوغات بومی غلبه دارد که این خود یک ضربه اساسی به اقتصاد و اشتغال شهری وارد می کند.

        صاحبی اظهار کرد: در مشهد کارگاه های تولیدی عرضه کالاهای مورد نیاز زائر از جمله سوغات به صورت مستقیم و به طور خاص ایجاد نشده و ما باید با فراهم کردن زمینه ایجاد این کارگاه‌ها، نیازهای خرد زائر را فراهم و عرضه مستقیم کالا را داشته باشد تا شهر مشهد یک برند، از یک کالای خاص داشته باشد.

        وی تصریح کرد: اگر از بعد فرهنگی گردشگری و تفریحی و سیاحت به مشهد نگاه کنیم هیچ منافاتی با اصل زیارت نخواهد داشت اما این موارد نباید رویکرد و اشاعه فرهنگ بی بند و باری در در این شهر ایجاد نماید.

        وی با اشاره به اینکه متولیان اقتصاد زیارت تاکنون برنامه مدونی در این خصوص ارایه نداده اند افزود: ما برنامه ای جدی جهت هدایت سرمایه و سرمایه گذار در شهر در بحث زیارت نداشته ایم که امیدواریم که از این جهت اقداماتی صورت پذیرد.

        وی در پایان اشاره کرد: هر کشوری اگر این حجم زیاد مسافر داشته باشد نباید هیچ مشکلی در خصوص اشتغال داشته باشد و مسئله بیکاری در آن باید حل شود چرا که وجود مسافر مساوی با اشتغال است ؛چه از بعد عمرانی، فرهنگی، خدماتی و چه از بعد تفریحی .‎

        تعداد بازدید: 34
        ارزیابی
        ارزیابی این مورد:
        نام:
        پست الکترونیک:
        شرح نظر:
         
        0 0
        آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر